Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Matušková, Martina ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Projekt se zabývá aktuální problematikou území Černé louky v bezprostřední blízkosti centra Ostravy. Původní soutěžní návrh kulturního klastru Černé louky doplňuje o vzdělávací, sportovní a gastronomicko – výzkumné zařízení, jež přináší další podněty do daného území a reagují lépe na potřeby obyvatel. Soubor školských staveb nahrazuje novým principem vertikálního uspořádání vícestupňového vzdělávacího zařízení.
Tělocvična Dolní Kounice
Fišerová, Markéta ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh novostavby tělocvičny ZŠ v Dolních Kounicích. Projekt vychází ze studie vytvořené v letním semestru 2019 v předmětu AG035 Ateliér architektonické tvorby 5. Nově navržená tělocvična hmotově reaguje na své okolí, které tvoří strmé kopce s vinnými sklípky a budova ZŠ a MŠ. Všechny tyto hmoty dohromady vytvářejí opticky uzavřený prostor. Objekt je proto umístěn z velké části svého objemu pod terén tak, aby co nejvíce splynul s prostředím. Jediná velká viditelná hmota, která se projevuje venku, je veřejnosti přístupná zelená střecha ve tvaru valené klenby, která volně přechází v okolní travnaté plochy. V exteriéru tedy navržená hmota působí jako zelený kopec. Jedinými výraznými exteriérovými prvky navazujícími na tuto hmotu jsou hlavní vstup, únikové východy, komínové těleso a podlouhlé světlíky. Objekt navrhované tělocvičny má půdorys obdélníkového tvaru a je podle funkcí rozdělen do tří podlaží. Prostor 1.NP funguje jako vstupní hala, 1.PP jako prostor pro veřejnost a 2.PP jako prostor pro sportovce. Součástí návrhu je i atletická dráha na 60 m, nová venkovní hřiště ZŠ a MŠ, parkovací místa, nová příjezdová komunikace vedoucí podél svahu a podzemní koridor spojující ZŠ s tělocvičnou v úrovni 2.PP.
Mediální obraz vybraných geologických pojmů z tematického celku Historický vývoj organismů na Zemi
Bartůňková, Denisa ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
předkládané bakalářské práce je zmapovat mediální obraz pojmů k "Historický vývoj organismů na Zemi" a obsahově edukační potenciál textů/článků ve výuce na ZŠ SŠ. Práce představuje autorskou pojmů v textech/článcích, které byly vybrány za použití mediální výzkumu. Výzkumný vzorek zahrnuje 115 článků z 15 nejčtenějších zpravodajských webů až 3 výsledku šetření vyplývá, že (i) v u nejčastěji v mediálním prostoru zmiňovaná témata recentní organismy, geologické prostředí a textů/článků lze využít pro výuku na ZŠ a SŠ jako doplňkový studijní materiál, neboť články často zmiňují pojmy šího vysvětlení nejčtenějších zpravodajských webů má vzhledem k zaznamenanému počtu článků využitelných pro výuku nejvyšší edukační potenciál Deník KLÍČOVÁ SLOVA média, pojmy, geologie, výuka, ZŠ, SŠ, metodika, Anopress
Návrh revitalizace naučné stezky "Údolím Labe" a jeho ověření a využití v praxi na ZŠ
Hrozányová, Martina ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na didaktické využití naučné stezky Údolím Labe pro žáky 2. stupně základní školy. Hlavním cílem práce bylo vytvořit námět pro praktické využití stávající naučné stezky Údolím Labe a zároveň prokázat, že exkurze jako organizační forma výuky je svou všestranností efektivním nástrojem ve vzdělávacím procesu a přes mnohá úskalí při její realizaci stojí za vynaložené úsilí. Teoretická část zahrnuje charakteristiku naučné stezky a jejího okolí, význam, funkci a organizaci exkurze a zařazení přírodovědné exkurze v Rámcových vzdělávacích programech základního vzdělávání. Druhá část práce je výzkumná - obsahuje popis autorského pracovního listu a metod testování, tj. pretest/posttest a postojový dotazník. Ty byly použity u pilotní skupiny žáků základní školy, již se exkurze zúčastnili. Výsledky šetření ukazují, že exkurzi je možno vnímat jako efektivní a zároveň oblíbenou výukovou formu, jejímž prostřednictvím lze zvýšit účinnost výuky přírodopisu na základní škole. Jejich validita je ovlivněna malým počtem účastníků a pouze jednou realizací, nelze je proto paušalizovat. Přesto mohou dílčí postřehy přispět k poznání, že netradiční formy výuky mají své nezastupitelné místo ve vyučovacím procesu na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA žák, výuka, ZŠ, exkurze, pracovní list,...
Tělocvična Dolní Kounice
Fišerová, Markéta ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh novostavby tělocvičny ZŠ v Dolních Kounicích. Projekt vychází ze studie vytvořené v letním semestru 2019 v předmětu AG035 Ateliér architektonické tvorby 5. Nově navržená tělocvična hmotově reaguje na své okolí, které tvoří strmé kopce s vinnými sklípky a budova ZŠ a MŠ. Všechny tyto hmoty dohromady vytvářejí opticky uzavřený prostor. Objekt je proto umístěn z velké části svého objemu pod terén tak, aby co nejvíce splynul s prostředím. Jediná velká viditelná hmota, která se projevuje venku, je veřejnosti přístupná zelená střecha ve tvaru valené klenby, která volně přechází v okolní travnaté plochy. V exteriéru tedy navržená hmota působí jako zelený kopec. Jedinými výraznými exteriérovými prvky navazujícími na tuto hmotu jsou hlavní vstup, únikové východy, komínové těleso a podlouhlé světlíky. Objekt navrhované tělocvičny má půdorys obdélníkového tvaru a je podle funkcí rozdělen do tří podlaží. Prostor 1.NP funguje jako vstupní hala, 1.PP jako prostor pro veřejnost a 2.PP jako prostor pro sportovce. Součástí návrhu je i atletická dráha na 60 m, nová venkovní hřiště ZŠ a MŠ, parkovací místa, nová příjezdová komunikace vedoucí podél svahu a podzemní koridor spojující ZŠ s tělocvičnou v úrovni 2.PP.
Inovace RVP a ŠVP v závislosti na aktuálních trendech výuky ICT na ZŠ a víceletých gymnáziích
ČAPKOVÁ, Michaela
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření návrhu nového školního vzdělávacího programu sloužícího jako vzor pro výuku Informační akomunikační technologie na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Vzorový ŠVP vzniká v souvislosti schystaným rámcovým vzdělávacím programem v souladu se současnými žádoucími tendencemi ve vzdělávání, založenými mimo jiné na aktuálních možnostech využití moderních technologií. Návrh ŠVP se zabývá kompetencemi, kterých by měli žáci nabýt, a z toho vyplývajícím učivem, jež by mělo být na školách probíráno ve výuce ICT a také v některých tematických celcích související vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Navrhovaný ŠVP vychází z evaluace školních vzdělávacích programů devíti vybraných škol Jihočeského kraje. ŠVP jednotlivých škol jsou podrobně analyzovány. Práce dále obsahuje kvalitativní výzkum zaměřený na problematiku výuky ICT. Je zjišťováno, co je na základních školách a víceletých gymnáziích opravdu vyučováno a zda probíhající výuka odpovídá současnému RVP a platnému ŠVP konkrétní školy. Návrh vzorového ŠVP je podpořen několika videohospitacemi výuky informatiky současných studentů katedry informatiky PF JU se zaměřením na výuku základů algoritmizace a programování, využití cloudových nástrojů při tvorbě webových prezentací a zpracování dat a v rámci mezipředmětových vztahů také na využití hlasovacího zařízení při výuce fyziky. Diplomová práce je vypracována v rámci OP VVV projektu Podpora společenství praxe jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0 /16_011/0000660) ve spolupráci s odbornou garantkou vzdělávacích oblastí Informační a komunikační technologie a Člověk a svět práce Mgr. Danielou Růžičkovou z Národního ústavu pro vzdělávání.
Využití programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) ve výuce moderních dějin na základní škole
Pospíšilová, Věra ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tato práce se zabývá metodami programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) a možnostmi jejich využití ve výuce moderních dějin na základní škole. V teoretické části práce jsou vysvětleny východiska a metody programu, především jeho klíčový výukový model E-U- R (evokace - uvědomění si významu - reflexe). Východiska programu jsou dána do souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání (RVP ZV), aby bylo jasně patrné, že RWCT může přispět k naplnění cílů vzdělávání na úrovni klíčových kompetencí i vzdělávacího oboru. V praktické části práce se nachází deset návrhů vyučovacích hodin zaměřených na 60. léta 20. století, které se drží výukového modelu E-U-R a využívají metody programu RWCT. Cílem práce je sloužit jako praktický průvodce pro učitele, kteří hledají inspiraci pro výuku daného historického období, či hledají nové cesty jak svou výuku zlepšit a obohatit. KLÍČOVÁ SLOVA RVP ZV, RWCT, metody, E-U-R, 60. léta 20. století, moderní dějiny, základní škola
Úloha školy při prevenci šikany na II. stupni ZŠ
Musilová, Miroslava ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na II.stupni ZŠ jako jedním ze sociálně patologických jevů. Věnuje se teorii šikany, přehledu vývojových stupňů, osobnosti agresora i oběti, rozpoznávání, zvládání a řešení šikany. V neposlední řadě se věnuje cílům v oblasti prevence a výchovně-preventivním programům. Empirická část je zaměřena na dotazníkové šetření výskytu šikany na II.stupni vybraných škol - venkovské a městské.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Matušková, Martina ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Projekt se zabývá aktuální problematikou území Černé louky v bezprostřední blízkosti centra Ostravy. Původní soutěžní návrh kulturního klastru Černé louky doplňuje o vzdělávací, sportovní a gastronomicko – výzkumné zařízení, jež přináší další podněty do daného území a reagují lépe na potřeby obyvatel. Soubor školských staveb nahrazuje novým principem vertikálního uspořádání vícestupňového vzdělávacího zařízení.
Výuka algoritmizace na základní škole - aktuální stav
BROMOVÁ, Jana
Cílem této diplomové práce je zmapovat současný stav výuky algoritmizace na základních školách. V teoretické části jsou uvedeny základní informace přibližující danou problematiku - souvislosti výuky algoritmizace a RVP ZV a také základní předpoklady výuky algoritmizace, jako je historické hledisko, cíle, metody a možnosti výuky algoritmizace. Nedílnou součástí je i podpora výuky algoritmizace, do níž jsou zařazeny učebnice věnující se algoritmizaci a programování, programová podpora, projekty a soutěže. Praktickou část tvoří pedagogický výzkum. Tento výzkum se skládá z pěti dílčích výzkumů: A. Kvantitativní výzkum výuky algoritmizace na ZŠ v ČB. B. Přehled mimoškolní výuky algoritmizace v ČB. C. Zmapování celorepublikové výuky algoritmizace na ZŠ. D. Celorepublikový výzkum úspěšnosti v soutěži ?Bobřík informatiky?. E. Zkušenosti učitele s učebnicí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.